وقت سفارت چیست؟

وقت سفارت به مراجعه حضوری به سفارت یک کشور جهت ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری و مصاحبه به منظور اخذ ویزا می گویند. به بیان دیگر جهت اخذ ویزای کشور مقصدی که قصد سفر به آن را دارید باید در ابتدا قبل مراجعه به سفارت وقت بگیرید و بعد از تعیین وقت ، مم به آن هستید که در تاریخ و ساعت مشخص شده به سفارت مراجعه نمایید و بعد از تحویل مدارک خود منتظر بررسی سفارت بمانید. در مواردی که کشور مقصد در ایران سفارتخانه نداشته باشد، متقاضی می بایست جهت اخذ ویزا به کشورهای همسایه سفر کند و اقدامات لازم را در سفارت کشور مورد نظر اتخاذ نماید. به عنوان مثال متقاضیان ویزای کانادا و ویزای امریکا می توانند جهت گرفتن وقت سفارت از انکارا ، استانبول ، دبی ، ارمنستان و تفلیس اقدام نمایند. جهت راهنمایی و تکمیل اطلاعات می توانید از کارشناسان آژانس هواپیمایی سبزینه مشاوره دریافت نمایید.


وقت سفارت اروپا عادی


چرا باید وقت سفارت بگیریم؟

به منظور اخذ وقت سفارت قبل از مراجعه به سفارت مربوطه باید اقدام به تعین وقت سفارت نمایید. این عمل موجب به تسهیل در روند امور و جلوگیری از ازدحام و صفوف طولانی و صرفه جویی در زمان متقاضیان اخذ وقت سفارت می باشد. متقاضیان می توانند جهت گرفتن وقت سفارت به صورت فوری و عادی ( حضوری یا آنلاین ) اقدام نماید که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.


دریافت وقت سفارت فوری به چه صورت است؟

همانطور که بالاتر  عنوان کردیم می توانید به دو صورت وقت سفارت فوری یا عادی جهت اخذ ویزا اقدام نمایید. چنانچه برای سفر به مقصد مورد نظر عجله داشته باشید و مم باشید که در تاریخ مشخص و دقیقی سفر کنید می بایست به صورت اخذ وقت سفارت فوری ( وقت سفارت VIP ) اقدام نمایید تا این امکان برای شما مهیا شود که در کمتر از دو هفته به سفارت وارد شوید. در غیر این صورت اگر زمان کافی برای تکمیل مدارک و ترجمه داشته باشید و زمان مشخص و دقیقی برای سفر از پیش تعیین نکرده باشید می توانید به صورت عادی اقدام نمایید و با صبر و حوصله به امور مربوطه بپردازید. البته وقت سفارت فوری برخی کشورها با وقت سفارت عادی از لحاظ زمانی تفاوت چندانی ندارد، و تفاوت آن تنها در روند انجام امور اداری در روز وقت سفارت می باشد. بدین معنی که متقاضی دیگر نیاز به ایستادن و انتظار در صف ندارد، و در سالنی متفاوت و مبله، کارهای اداری از جمله ارائه مدارک ، انگشت نگاری و مصاحبه را انجام خواهد داد.


دریافت وقت سفارت حضوری و آنلاین

دریافت وقت سفارت حضوری و آنلاین به معنی گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین از پرتال سایت رسمی سفارت کشور مورد تقاضا یا مراجعه حضوری به سفارت داخل ایران یا کشورهای همسایه می باشد. جهت گرفتن وقت سفارت حضوری متقاضی بایستی با مراجعه حضوری به سفارت تعیین وقت نماید و چنانچه سفارت مربوطه در یکی از کشورهای همسایه باشد مم به تحمیل یک هزینه اضافی سفر بابت اخذ وقت سفارت می باشد ، بدین صورت که با مراجعه به مرکز اداری مشخص شده در کشور مربوطه اقدام به تعیین وقت می نمایید و مجددا در تاریخ مشخص شده جهت انگشت نگاری باید مراجعه نمایید.


اما گرفتن وقت سفارت آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد و مزایایی که نسبت به وقت سفارت حضوری دارد مشتمل به سریع تر بررسی شدن مدارک و امکان ویرایش فرم قبل از ثبت و … می باشد. قابل ذکر است که جهت گرفتن وقت سفارت نیاز به یک کارت بین المللی بانکی می باشد.


هزینه گرفتن وقت سفارت به چه صورت است؟

هزینه گرفتن وقت سفارت به صورت عادی یا فوری متفاوت می باشد. متقاضی بابت اخذ وقت سفارت فوری باید هزینه بیشتری بپردازد، در حقیقت با پرداخت هزینه بیشتر می توانید در کمترین زمان به سفارت وارد شوید اما در برخی موارد ممکن است تفاوتی بین هزینه گرفتن وقت سفارت عادی و فوری وجود نداشته باشد. همچنین متقاضی مم به پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا و انگشت نگاری به سفارت می باشد. مقدار هزینه بسته به کشور انتخابی متغیر می باشد. قابل ذکر است که برای افراد زیر شش سال و بالای هشتاد سال هزینه انگشت نگاری دریافت نمی شود و همچنین افراد بین شش تا دوازده سال هم نصف هزینه انگشت نگاری را پرداخت می نمایند. بنابراین با توجه به قوانین سفارت مورد نظر متقاضی می بایست هزینه را آماده نماید زیرا در صورت عدم پرداخت درخواست متقاضی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. در ادامه لیست هزینه وقت سفارت توسط آژانس هواپیمایی سبزینه را مطالعه نمایید.



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها